Pagina's

maandag 18 april 2016

Raar

Het weer hier is een beetje, ja...hoe zal ik dat zeggen, een bietje vriemderig. De voorspelling van de weeronlijn was niet onaardig, het zou droog blijven, wel wat wind, wolkje, zonnetje. Het ging dus regenen, mevrouw J. had de was buiten hangen. Dat moesten we dus als de wiedeweerga droog zetten onder het afdak. En 10 minuten later schijnt de zon weer, zit je meteen in je kamizool in de zon, wordt het weer bewolkt en weet je niet hoe snel je je trui aan  moet trekken, omdat je helemaal bevriest. Gooi maar in mijn petje, denkt de KannieBaal dan, die weeronlijn weet er ook niets van. En morgen krijgen we een 8 en overmorgen zelfs een 9. We gaan het allemaal wel zien. Een dag voor wat kleine klusjes, kasten opruimen en dat soort dingen. Grote schoonmaak hoeven we hier niet te doen, daar is het te klein voor, maar opruimen is van tijd tot tijd noodzakelijk. En dingen bij elkaar zetten die weer mee naar huis moeten. Je neemt altijd dingen van huis mee hier naar toe, in de veronderstelling dat je die hier wel kan gebruiken. Je legt het in een kast en na een tijdje denk je: wat moet ik er mee? Dat gaan we hier niet gebruiken. Dan sta je voor de keus: gooi ik het hier weg of neem ik het weer mee naar huis? Dan is de keuze snel gemaakt, meestal gaat het weg, want thuis hadden we het ook niet nodig. En soms gaat het mee naar huis om daar op een andere plek weer gebruikt te worden. Kringloop heet dat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten